Formålet er gennem virksomhedssamarbejde og undervisningsmateriale, at få skabt et helheds udsyn mod jobfunktioner og dertilhørende arbejdsliv, som elektriker. Samt give eleverne indsigt i de overbygningsmuligheder, der er indenfor faget.
Undervisningsdelen i dette forløb lægger op til praksisorienteret fysik, hvor elever får viden om opgaver relateret til elektrikerfaget. De lærer, hvilke fordele og ulemper, der er ved de to forbindelser og hvilken, der bruges i huset, og hvordan man bruger Ohms lov som elektriker. Praksisorienteret matematik med opgaver inden for opmåling af et rum samt målestoksforhold på en træplade, hvor eleverne skal tegne et hus. Matematikundervisningen skal være medvirkende til at give eleven en forståelse af, hvordan elektrikeren bruger matematikken i sin dagligdag.
Træk en hale på forløbet indenfor emnet Uddannelse og Job, og lad eleverne arbejde med før, under og efter aktiviteterne for at øge deres refleksioner over elektrikerens jobfunktioner, uddannelsesvej og evt. andre muligheder.